Üzletszabályzat
Általános Szerződési Feltételek
Jelen általános szerződési feltételek („Feltételek”) szabályozzák az Ön, mint vevő, és mi, mint eladó, illetve kereskedő jogait és kötelezettségeit a távolsági kommunikáció útján, konkrétan az www.deminas.hu weboldalon található e-shopon keresztül kötött szerződéses jogviszonyok keretében.
A személyes adatok kezelésével kapcsolatos összes információt a személyes adatok kezelésével kapcsolatos szabályzat tartalmazza, amely itt érhető el: https://www.deminas.hu/adatvedelmi-iranyelvek/
Mint valószínűleg tudja, elsősorban távolról kommunikálunk. Ezért Szerződésünk is távközlési eszközöket használ, amelyek lehetővé teszik számunkra, hogy megállapodásra jussunk anélkül, hogy a mi és az Ön egyidejű fizikai jelenléte lenne jelen.
Amennyiben a Felhasználási Feltételek bármely része ellentmond annak, amiben az Ön E-áruházunkban történő megrendelésének folyamata során közösen megállapodtunk, az adott megállapodás elsőbbséget élvez a jelen Felhasználási Feltételekkel szemben.
- Alapvető rendelkezések
1.1. A digitális teljesítmény minden, amit az E-áruházban digitális teljesítmény nyújtására vonatkozó szerződés megkötésével vásárolhat, és egyúttal digitális formában létrehozott és kézbesített adatokból, vagy olyan digitális szolgáltatásból áll, amely lehetővé teszi adatok digitális formában történő létrehozását, feldolgozását, tárolását vagy az ilyen adatokhoz való hozzáférést.
1.2. Az Ár az a pénzügyi összeg, amelyet az Árukért fizet;
1.3. A szállítási költség az a pénzügyi összeg, amelyet az Áruk kiszállításáért fizet, beleértve a csomagolás, a szállítás, a postaköltség vagy egyéb díjak árát;
1.4. A teljes ár az Ár és a Szállítási Ár, valamint minden további költség és díj összege, amennyiben ezeket előre nem lehetett meghatározni;
1.5. A HÉA a hatályos jogszabályok szerinti hozzáadottérték-adó;
1.6. Az E-shop egy általunk üzemeltetett online áruház a www.deminas.hu címen, ahol az Áruk vásárlása történik;
1.7. A számla az ÁFA-törvénynek megfelelően kiállított adódokumentum, amely a teljes árra vonatkozik;
1.8. Mi a Naturzon s.r.o. vagyunk, székhelyünk címe: Tolstého 3237/13, 05801, Poprad, Szlovák Köztársaság, cégjegyzékszám: 52131050, adószám: 2120901948, adószám: SK2120901948, bejegyezve az Prešov Járásbíróság által vezetett cégnyilvántartásba, Sro szakasz, cégjegyzékszám: 37511/P, e-mail: info@deminas.hu, telefonszám: +36307225340, törvényileg eladónak és/vagy kereskedőnek nevez minket; A félreértések elkerülése végett nem vagyunk online piactér üzemeltetői, ezért nem vagyunk olyan személyek, akik online piacteret üzemeltetnek és biztosítanak a Fogyasztóknak, még harmadik félen keresztül sem, ezért nem vonatkoznak ránk a Fogyasztóvédelmi törvény 16. és 17. §-a szerinti különleges tájékoztatási kötelezettségek.
1.9. A Megrendelés az Ön visszavonhatatlan ajánlata, hogy Áruk vásárlására vonatkozó Szerződést kössön velünk;
1.10. A vállalkozó az a személy, aki a cégnyilvántartásban bejegyzett, ipari engedély alapján folytat üzleti tevékenységet, külön előírások szerint ipari engedélytől eltérő engedély alapján folytat üzleti tevékenységet, vagy olyan személy, aki mezőgazdasági termelést végez és külön előírások szerint van bejegyezve.
1.11. A fogyasztó az a természetes személy, aki fogyasztói szerződés megkötésekor és teljesítésekor nem kereskedelmi vagy egyéb üzleti tevékenysége körében jár el.
1.12. A fogyasztói adásvételi szerződés egy kereskedő, mint eladó, és fogyasztó, mint vevő között létrejött adásvételi szerződés, amennyiben a vásárlás tárgya ingóság, beleértve a digitális elemeket tartalmazó ingóságokat, vizet, gázt vagy villamos energiát, amelyet korlátozott mennyiségben vagy meghatározott mennyiségben értékesítenek, még akkor is, ha a dolgot még nem gyártották vagy állították elő, beleértve a fogyasztó, mint vevő specifikációit is.
1.13. Az áruk mindaz, amit az e-boltban megvásárolhatsz,
1.14. A Felhasználói Fiók az Ön által megadott adatok alapján létrehozott fiók, amely lehetővé teszi a megadott adatok, valamint a megrendelt Áruk és a megkötött szerződések előzményeinek tárolását, vagy a Szerződés alapján szállított Digitális Tartalomhoz való hozzáférést és annak használatát a digitális teljesítés nyújtása érdekében.
1.15. Ön az E-áruházunkból vásárló személy, akit jogilag vevőnek nevezünk. Ha megrendelésében megadja azonosító számát (IČO), azzal tudomásul veszi, hogy a jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezései, amelyek kifejezetten a Vállalkozóknak szólnak, valamint a közöttünk kölcsönösen elfogadott feltételek vonatkoznak Önre, miközben továbbra is jogosult a tisztességtelen és agresszív üzleti gyakorlatokkal, valamint a megtévesztő cselekményekkel és megtévesztő mulasztásokkal szembeni teljes körű védelemre a vonatkozó jogszabályok keretein belül.
1.16. A megrendelés-visszaigazolás egy elektronikus visszaigazolás, amelyben igazoljuk Önnek, hogy megkaptuk a megrendelését.
1.17. A Szerződés egy adásvételi szerződés, amely a Webáruházban elküldött, megfelelően kitöltött Megrendelés alapján jön létre, és akkor jön létre, amikor Ön megkapja tőlünk a szerződés megkötésének visszaigazolását.
1.18. A távolról kötött szerződés olyan szerződés, amelyet a kereskedő és a fogyasztó kizárólag egy vagy több távközlési eszközön keresztül, a kereskedő és a fogyasztó fizikai jelenléte nélkül, különösen online felület, e-mail, telefon, fax, címzett levél vagy ajánlatkatalógus segítségével („Szerződés”).
1.19. A polgári törvénykönyv a szlovák 40/1964 sz. törvény, későbbi módosításokkal.
1.20. A fogyasztóvédelmi törvény a szlovák 108/2024 Z. z. számú törvény a fogyasztóvédelemről és egyes törvények módosításáról.
- ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK ÉS UTASÍTÁSOK
2.1. Az áruk vásárlása kizárólag az E-áruház webes felületén keresztül lehetséges.
2.2. Az Áruk megvásárlásakor az Ön kötelessége, hogy minden információt helyesen, teljeskörűen és a valóságnak megfelelően adjon meg nekünk. Ezért az Áruk megrendelésekor megadott információkat helyesnek, teljeskörűnek és valóságnak tekintjük.
- A SZERZŐDÉS MEGKÖTÉSE
3.1. Velünk szerződést csak magyar nyelven lehet megkötni.
3.2. A Szerződés távolról, az E-bolton keresztül kerül megkötésre, és a Szerződés távoli megkötésekor használt kommunikációs eszközök használatának költségeit Ön fizeti. Ezek a költségek nem növelik az Áruk Teljes Árát, és semmilyen módon nem térnek el az ezen eszközök használatáért fizetett alapdíjtól (azaz különösen az internet-hozzáférésért), így nem kell számítania arra, hogy a Teljes Áron felül semmilyen további költséget nem számítunk fel részünkről. A Rendelés leadásával Ön hozzájárul a távoli kommunikációs eszközök használatához.
3.3. A Szerződés megkötéséhez létre kell hoznia egy rendeléstervezetet az E-áruházban. A tervezetnek a következő információkat kell tartalmaznia:
- a) Információk a vásárolt árukról (az e-shopban az árukat, amelyeket meg szeretne vásárolni, a „Üres kosár ” gombbal jelölje meg);
- b) Információk az Árról, a Szállítási Árról, az ÁFA-ról, a Teljes Ár fizetési módjáról és a kért szállítási módról; ezeket az információkat a Rendelési ajánlat létrehozásakor adjuk meg az E-bolt felhasználói környezetében, míg az Árra, a Szállítási Árra, az ÁFA-ra és a Teljes Árra vonatkozó információkat automatikusan belefoglaljuk a Rendelési ajánlatba az Ön által kiválasztott Áruk és a szállítási mód alapján;
- c) Az Ön azonosító adatai, amelyek lehetővé teszik számunkra az Áruk kiszállítását, különösen az Ön neve, vezetékneve, szállítási címe, telefonszáma és e-mail címe;
3.4. A megrendelés elkészítése során a megrendelés létrehozása módosíthatja és ellenőrizheti az adatokat.
3.5. A „Megrendelés fizetési kötelezettséggel jár” gombra kattintva ellenőrzés után létrehozza a megrendelést. A gomb megnyomása előtt meg kell erősítenie, hogy elolvasta és elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket, ellenkező esetben nem lesz lehetséges a megrendelés létrehozása. A jelölőnégyzet a megerősítéshez és az elfogadáshoz használatos. A „Fizetési kötelezettséggel járó megrendelés” gomb megnyomása után az összes kitöltött információ közvetlenül hozzánk kerül elküldésre.
3.6. A megrendelését a lehető leghamarabb visszaigazoljuk, miután megkaptuk, egy üzenettel, amelyet a megrendelésben megadott e-mail címére küldünk. A visszaigazolás tartalmazza a megrendelés összefoglalását és a jelen Általános Szerződési Feltételeket. A megrendelés visszaigazolása még nem jelent szerződést közöttünk.
3.7. Előfordulhatnak olyan esetek is, amikor nem tudunk Önnel szerződést kötni. Ez főként olyan helyzetekre vonatkozik, amikor az Áru nem elérhető, vagy amikor Ön több darab Árut rendel, mint amennyit mi biztosítani tudunk. Az Áru maximális darabszámáról azonban mindig előre tájékoztatjuk Önt az E-shopban, így ez nem lehet meglepetés Önnek. Amennyiben bármilyen okból nem tudunk szerződést kötni, felvesszük Önnel a kapcsolatot, és elküldjük Önnek a megrendeléshez képest módosított szerződéskötési ajánlatunkat. Ebben az esetben a szerződés akkor jön létre, amikor Ön visszaigazolja ajánlatunkat.
3.8. A megrendelés ellenőrzését követően külön visszaigazolást küldünk Önnek a szerződés megkötéséről. A szerződés megkötésének visszaigazolása részünkről a köztünk és Ön között létrejött Szerződés létrejöttét jelenti. A megrendelés időpontjában hatályos Általános Szerződési Feltételek a Szerződés szerves részét képezik.
3.9. Abban az esetben, ha az E-áruházban vagy a Megrendelés tervezetében nyilvánvalóan hibás Ár szerepel, főként technikai hiba miatt, akkor nem vagyunk kötelesek az Árut ezen az áron szállítani, még akkor sem, ha Ön megkapta a Megrendelés visszaigazolását. Ilyen esetben azonnal felvesszük Önnel a kapcsolatot, és ajánlatot küldünk egy új, a Megrendeléshez képest módosított formában történő Szerződés megkötésére. Ilyen esetben az új Szerződés akkor jön létre, amikor Ön visszaigazolja ajánlatunkat. Ha Ön nem erősíti meg ajánlatunkat annak elküldésétől számított 3 napon belül, jogosultak vagyunk a Megrendelését törölni. Az Árban nyilvánvaló hibának minősül például az a helyzet, amikor az Ár egyértelműen nem felel meg a Megrendelés létrehozásakor más eladóknál szokásos árnak, vagy az Árban egy adat egyértelműen hiányzik, vagy kiegészítésként szerepel.
3.10. Amennyiben a Szerződés megkötésre kerül, Ön köteles lesz a Teljes Ár megfizetésére.
3.11. Ha rendelkezik felhasználói fiókkal, azon keresztül is leadhat rendelést. Ebben az esetben is köteles ellenőrizni az előre kitöltött adatok pontosságát, valódiságát és teljességét. A rendelés leadásának módja azonban megegyezik a felhasználói fiókkal nem rendelkező vásárlóéval, de az előnye, hogy nem kell ismételten kitöltenie az azonosító adatait.
3.12. Bizonyos esetekben lehetővé tesszük, hogy kedvezményt vegyen igénybe Áruk vásárlásakor. A kedvezmény biztosításához ki kell töltenie a kedvezmény részleteit a Rendelési ajánlat előre meghatározott mezőjében. Ha így tesz, az Árukat kedvezménnyel szállítjuk Önnek.
- FELHASZNÁLÓI FIÓK
4.1. A Vevőnek a webáruházban történő regisztrációját követően a Vevő hozzáférhet a vásárlói fiókjához. A Vevő a felhasználói fiókján keresztül rendelhet árut. A Vevő regisztráció nélkül is rendelhet árut.
4.2. A Vevő köteles a felhasználói fiók regisztrációjakor és az árubeszerzéskor a valóságnak megfelelő és valós adatokat megadni. A Vevő köteles a felhasználói fiókban megadott adatokat frissíteni, ha bármilyen változás történik. A Vevő által megadott adatokat a felhasználói fiókban és az árubeszerzéskor az Eladó helyesnek tekinti.
4.3. A felhasználói fiókhoz való hozzáférés felhasználónévvel és jelszóval biztosított. A Vevő köteles a felhasználói fiókjához való hozzáféréshez szükséges információkat titokban tartani. Az Eladó nem vállal felelősséget a vásárlói fiókkal való visszaélésért harmadik személyek által.
4.4. A Vevő nem jogosult arra, hogy harmadik személyeknek engedélyezze a felhasználói fiókja használatát.
4.5. Jogosultunk a Felhasználói Fiókját törölni, különösen akkor, ha Ön 24 hónapnál hosszabb ideig nem használja azt, a Szerződéstől való elállását követően, vagy ha megszegi a Szerződés szerinti kötelezettségeit.
4.6. Előfordulhat, hogy a felhasználói fiók nem folyamatosan elérhető, különösen a hardver- és szoftvereszközök szükséges karbantartása miatt.
- ÁR ÉS FIZETÉSI FELTÉTELEK, TULAJDONJOG FENNTARTÁSA, KIEGÉSZÍTŐ SZOLGÁLTATÁSOK
5.1. Az ár mindig fel van tüntetve az E-áruházban, a Rendelési ajánlatban és a Szerződésben. Amennyiben eltérés van az Áru E-áruházban feltüntetett Ára és a Rendelési ajánlatban feltüntetett Ár között, a Rendelési ajánlatban feltüntetett Ár az irányadó, amely mindig megegyezik a Szerződésben szereplő árral. A Rendelési ajánlat a szállítási költséget, vagy az ingyenes szállítás feltételeit is feltünteti.
5.2. Az 1.4. pont szerinti teljes ár ÁFA-val együtt értendő, beleértve a külön jogszabályokban előírt összes díjat.
5.3. A Szerződés megkötése után, de az Áruk kiszállítása előtt kérjük Öntől a Teljes Ár megfizetését. A Teljes Árat a következő módokon fizetheti ki:
a.) Kártyás fizetés. Ebben az esetben a fizetés a GoPay fizetési átjárón keresztül történik, és a fizetésre ezen fizetési átjáró feltételei vonatkoznak. A bankkártya adatait nem adják át a kereskedőnek.
b.) Utánvétel. Ilyen esetben a fizetés az Áruk kézbesítésekor, nem pedig az Áruk átadásakor történik. Utánvétes fizetés esetén a Teljes Ár az Áruk átvételekor fizetendő.
5.4. A számlát a teljes ár kifizetése után elektronikus formában állítjuk ki, és a megrendelésben megadott e-mail címre küldjük.
5.5. Az Áruk tulajdonjoga csak a Teljes Ár kifizetése és az Áruk kiszállítása után száll át Önre. Banki átutalással történő fizetés esetén a Teljes Árat a számlánkra jóváírva kell megfizetni, egyéb esetekben a fizetéskor.
- ÁRUK SZÁLLÍTÁSA, A VÉLETLEN KÁROSODÁS ÉS A VÁSÁRLÁS TÁRGYÁNAK VÉLETLEN ÁLLAPOTAINAK ÉS ELVESZÉSÉNEK KOCKÁZATÁTÁLLÁSA
6.1. Az árut az Ön által választott módon szállítjuk ki, a szállítási módokat és az aktuális árakat itt találja: https://www.deminas.hu/szallitasi-es-fizetesi-modok/
6.2. Az áruk szállítása kizárólag a Magyar Köztársaság területén belül lehetséges.
6.3. Kötelesek vagyunk az Árukat haladéktalanul, de legkésőbb a Szerződés megkötésétől számított 30 napon belül leszállítani Önnek, kivéve, ha másként állapodunk meg. Az Áruk kézbesítettnek minősülnek, amikor Ön vagy az Ön által kijelölt személy átveszi azokat, vagy amikor mi átadjuk azokat az Ön által megbízott fuvarozónak az általunk felkínált szállítási lehetőségeken kívül. Amennyiben az Áruk összeszerelést vagy telepítést igényelnek általunk, az Áruk csak az összeszerelés vagy telepítés befejezése után tekintendők kézbesítettnek.
6.4. A Szerződés teljesítése során olyan körülmények merülhetnek fel, amelyek befolyásolják az Ön által megrendelt Áruk szállítási időpontját. A szállítási időpont változásáról és a megrendelt Áruk új várható szállítási időpontjáról e-mailben haladéktalanul tájékoztatjuk Önt, amely nem érinti az Ön Szerződéstől való elállási jogát. Az Áruk új szállítási időpontjáról szóló értesítésünk tartalmazza azt a kérésünket is, hogy nyilatkozzon arról, hogy ragaszkodik-e az Ön által megrendelt Áruk új időpontban történő szállításához.
6.5. Az Áru szállítótól történő átvételekor az Ön kötelessége ellenőrizni az Áru csomagolásának sértetlenségét, és bármilyen sérülés esetén haladéktalanul értesíteni a szállítót és minket. Ha a csomagolás sérült, ami jogosulatlan manipulációra és a küldeménybe való belépésre utal, nem köteles az Árut a szállítótól átvenni.
6.6. Ön köteles az Árut a megbeszélt helyen és időben átvenni. Amennyiben az előző mondatban foglaltak szerint nem veszi át a leszállított Árut, e-mailben értesítjük Önt erről a tényről. Az Ön írásbeli kérelme alapján, legkésőbb az Áru átvételének tervezett időpontjától számított 14 napon belül újra kiszállítjuk Önnek az Árut, és Ön vállalja, hogy kérésre megtéríti nekünk az Áru újbóli kiszállításával kapcsolatos összes költséget. Abban az esetben, ha Ön megszegi az Áru átvételére vonatkozó kötelezettségét, kivéve a jelen Általános Szerződési Feltételek 6.4. pontjában foglalt eseteket, ez nem jelenti az Áru Önnek történő kiszállítására vonatkozó kötelezettségünk megszegését. Ugyanakkor az Áru átvételének elmulasztása nem jogosít fel az Ön között létrejött Szerződéstől való elállásra. Ha Ön egy póthatáridőn belül sem veszi át az Árut, jogunkban áll az Ön súlyos szerződésszegése miatt elállni a Szerződéstől. Ha úgy döntünk, hogy gyakoroljuk a szóban forgó jogot, az elállás azon a napon lép hatályba, amelyen ezt az elállást kézbesítjük Önnek. A Szerződéstől való elállás nem érinti az Áruk kérésére történő kézbesítésének megkísérlésével járó tényleges költségek összegében felmerült károk megtérítésére vonatkozó igényt, illetve az esetleges további kártérítési igényt.
6.7. Amennyiben az Ön oldalán felmerülő okokból az Árukat ismételten vagy a Szerződésben foglaltaktól eltérő módon szállítják, köteles kérésére megtéríteni nekünk az ismételt szállítással kapcsolatos költségeket. A költségek megfizetéséhez szükséges fizetési adatokat a Szerződésben megadott e-mail címére küldjük, és a költségek az e-mail kézhezvételétől számított 14 napon belül esedékesek.
6.8. Az Áruk véletlen megsemmisülésének, véletlen romlásának és elvesztésének kockázata az Áruk átadásának pillanatában átszáll Önre. Abban az esetben, ha Ön nem veszi át az Árukat, vagy megtagadja az átvételt – a jelen Általános Szerződési Feltételek 6.4. pontjában foglalt esetek kivételével –, az Áruk véletlen megsemmisülésének, véletlen romlásának és elvesztésének kockázata abban a pillanatban száll át Önre, amikor lehetősége lett volna átvenni azokat, de az Ön hibájából az átvétel nem történt meg. Az Áruk véletlen megsemmisülésének, véletlen romlásának és elvesztésének kockázatának átszállása azt jelenti, hogy ettől a pillanattól kezdve Ön viseli az Áruk elvesztésével, megsemmisülésével, károsodásával vagy bármilyen értékcsökkenésével kapcsolatos összes következményt.
- HIBÁKÉRT VALÓ FELELŐSSÉGBŐL SZÁRMAZÓ JOGOK (PANASZOK)
7.1.1. Amennyiben Ön Vállalkozó, vállaljuk, hogy az Árukat a megállapodás szerinti minőségben, mennyiségben és hibák nélkül szállítjuk Önnek.
7.1.2. Amennyiben Ön Fogyasztó, vállaljuk, hogy az Árukat a Polgári Törvénykönyv 617. §-ában foglalt általános követelményeknek és a Polgári Törvénykönyv 616. §-ában foglalt, az Ön által az E-áruházunkban vagy a szállított Árukkal kapcsolatos promóciós anyagainkban szereplő tulajdonságok által bemutatott, a Polgári Törvénykönyv 617. §-ában foglalt megállapodás szerinti követelményeknek megfelelően, hibák nélkül szállítjuk ki. Előfordulhat, hogy az Áruk nem felelnek meg a Polgári Törvénykönyv 617. §-ában foglalt általános követelményeknek, ha a Szerződés megkötésekor kifejezetten tájékoztattuk Önt arról, hogy egy bizonyos tulajdonság nem felel meg ezeknek az általános követelményeknek, és Ön ehhez kifejezetten és külön hozzájárult.
7.1.3. Az eladott áruk megfelelnek a Polgári Törvénykönyv 617. §-ában foglalt általános követelményeknek, ha:
a.) minden olyan célra alkalmas, amelyre az azonos típusú Árukat általában használják, figyelembe véve különösen az adott ágazatra vonatkozó jogszabályokat, műszaki szabványokat vagy magatartási kódexeket, amennyiben nem dolgoztak ki műszaki szabványokat;
b.) megfelel annak a minta vagy modell leírásának és minőségének, amelyet a Szerződés megkötése előtt rendelkezésedre bocsátottunk;
c.) tartozékokkal, csomagolással, beleértve az utasításokat is, azokhoz a termékekhez, amelyeknek utasításokat kell tartalmazniuk, szállításra kerül;
d.) olyan mennyiségben, minőségben és tulajdonságokkal – beleértve a funkcionalitást, a kompatibilitást, a biztonságot és a funkcionalitás, valamint a teljesítmény (élettartam) fenntartásának képességét normál használat mellett – kerül leszállításra, amelyek az azonos típusú Áruk esetében megszokottak, és amelyeket Ön az eladott Áruk jellegéből adódóan ésszerűen elvárhat, figyelembe véve a mi nyilvános nyilatkozatunkat vagy az ugyanabban az ellátási láncban részt vevő más személy, beleértve a gyártót is, vagy az ő nevében tett nyilvános nyilatkozatot, különösen az Áruk promóciója során vagy a címkéjén, ahol a gyártót az Áruk gyártójának, az Áruk harmadik országból az Európai Unió piacára importálójának vagy más olyan személynek tekintjük, aki nevét, védjegyét vagy más megkülönböztető jelzését az Árukon feltüntetve gyártóként azonosítja magát. A jelen Általános Szerződési Feltételek 7.1.1. vagy 7.1.2. cikkében meghatározott kötelezettségeink mértékéig felelősséggel tartozunk az Áruk szállításkori hibáiért.
7.1.4. Amennyiben Ön vállalkozó, a következő esetekben nem vállalunk felelősséget az áruk hibáiért:
7.1.4.1 ha tájékoztatták Önt a meglévő hibákról, vagy a Szerződés megkötésének körülményei alapján tudnia kellett volna a hibákról, és ezek a hibák nem állnak ellentétben az Áruk megállapodás szerinti tulajdonságaival;
7.1.4.2 ha az Áruk hibái az Áruk átvétele után keletkeztek, feltéve, hogy a hibák nem a Mi kötelezettségeink megszegése miatt keletkeztek, vagy Önnek lehetősége volt az Áruk átvételére a jelen Általános Szerződési Feltételek 6. cikkével összhangban, és Ön jogos ok nélkül megtagadta az Áruk átvételét, vagy nem vette át az Árukat;
7.1.4.3 ha Ön nem jelentette időben az Áruk nyilvánvaló hibáit a jelen Általános Szerződési Feltételek 7.3.1. cikkével összhangban;
7.1.4.4 ha Ön nem jelentette be időben az Áruk rejtett hibáit a jelen Általános Szerződési Feltételek 7.3.2. cikkével összhangban;
7.1.4.5 Nem vállalunk felelősséget a használt Áruk használatból vagy elhasználódásból eredő hibáiért. Nem vállalunk felelősséget az alacsonyabb áron értékesített Áruk hibáiért, amelyekben alacsonyabb árat állapodtak meg.
7.1.5 Amennyiben Ön Fogyasztó, nem vállalunk felelősséget az Áruk hibáiért és tulajdonságaiért az alábbi esetekben:
7.1.5.1. Ön nem jelentette be az Áruk hibáit a jelen Általános Szerződési Feltételek 7.4.1. pontjában meghatározott határidőn belül;
7.1.5.2. az Áruk tulajdonságai nem felelnek meg a Polgári Törvénykönyv 617. §-a szerinti általános követelményeknek, és erről Önt írásban egyértelműen tájékoztattuk, és Ön kifejezetten hozzájárult az említett meg nem feleléshez;
7.1.6. Az általános jótállási időszak 24 hónap. A jótállási időszak az Áruk Ön általi átvételének pillanatától kezdődik.
7.1.7. A jótállási időszak alá tartozó áruk hibáiért való felelősségből eredő jogai elévülnek, ha azokat a jótállási időszakon belül nem gyakorolja. Azonban a gyorsan romló áruk hibáiért való felelősségből eredő jogait legkésőbb a vásárlást követő napon kell gyakorolnia, ellenkező esetben jogai elévülnek.
7.2. Az eladott Áruk hibásnak minősülnek, ha nem felelnek meg a fenti pontokban foglalt, megállapodás szerinti követelményeknek és általános követelményeknek, vagy ha használatukat harmadik fél jogai, beleértve a szellemi tulajdonjogokat is, megakadályozzák vagy korlátozzák. Garantáljuk, hogy a véletlen megsemmisülés, véletlen romlás és elvesztésének kockázatának a Feltételek 6.8. pontja szerinti átszállásakor az Áruk hibáktól mentesek, különösen, hogy:
a.) megfelel a leírásnak, típusnak, mennyiségnek és minőségnek, és rendelkezik azokkal a tulajdonságokkal, amelyekben Önnel megállapodtunk, és ha azokat kifejezetten nem állapodtuk meg, akkor azokkal, amelyeket az Áruk leírásában meghatároztunk, vagy amelyek az Áruk jellegéből adódóan ésszerűen elvárhatók;
b.) alkalmas az általunk meghatározott célokra vagy az ilyen típusú Áruk esetében szokásos célokra, és funkcionális;
c.) jellemzi, hogy meghatározott módon képes működni olyan hardverrel vagy szoftverrel, amellyel az azonos típusú Árukat általában használják, anélkül, hogy az eladott Árukat, hardvert vagy szoftvert módosítani kellene (kompatibilitás), valamint meghatározott módon képes működni olyan hardverrel vagy szoftverrel, amely eltér azoktól, amelyekkel az azonos típusú Árukat általában használják (interoperabilitás);
d.) minden tartozékkal együtt kerül kiszállításra, amennyiben erről a szerződésben megállapodtak.
7.3. A vállalkozók által igényelt hibákért való felelősség (reklamáció) gyakorlásának feltételei (IČ, DIČ vagy IČ ÁFA-val történő megrendelés)
7.3.1. Az Ön kötelessége a hibát indokolatlan késedelem nélkül bejelenteni és jelezni, miután azt felfedezhette volna, de legkésőbb az áru átvételétől számított 3 napon belül.
7.3.2. A hibákért való felelősségre vonatkozó jog (reklamáció) gyakorlásához a hibás árut a következő címre kell elküldenie nekünk: Fulfillment.cz - Naturzon, CTPark Prague North Hala D8.7 B, 277 45, Úžice - Kozomín, Cseh Köztársaság
7.3.3. Ön köteles az egyéb (rejtett) hibákért való felelősségre vonási jogát az alábbi 7.5.1. pontban meghatározott módon indokolatlan késedelem nélkül gyakorolni, miután felfedezte az Áru hibáját, de legkésőbb a jótállási idő lejártáig.
7.3.4. Amennyiben az Árut sérült vagy törött csomagolásban kézbesítjük Önnek, kérjük, ne vegye át az ilyen Árut a szállítócégtől, és erről haladéktalanul értesítsen minket e-mailben az info@deminas.hu címen. Nyilvánvaló hibák (pl. mechanikai sérülés) észlelése esetén Ön köteles indokolatlan késedelem nélkül reklamációt benyújtani az alábbi 7.5.1. pontnak megfelelően. Az Áru nyilvánvaló hibái miatti későbbi reklamációkat, beleértve az Áru hiányosságából eredő hibákat is, nem vesszük figyelembe.
7.3.5. A jótállás a 7.2. pontban leírt Áruk minden hibájára vonatkozik, és/vagy a jelen Általános Szerződési Feltételek 7.1.1a. pontjában foglalt kötelezettségünk megszegéséből eredően.
7.3.6. Ön nem jogosult a hibákért való felelősségre vonás jogának gyakorlására, ha a jelen Általános Szerződési Feltételek 7.1.5. pontja vagy a Szerződés megkötésének időpontjában hatályos jogszabályok értelmében nem vagyunk felelősek a hibákért, vagy ha Ön a hibáról az Áru átvétele előtt tudott, vagy mi figyelmeztettük Önt rá, vagy ha emiatt megfelelő kedvezményt kapott az Áru Árából.
7.3.7. A Vállalkozó által vásárolt Árukra 12 hónap jótállási idő vonatkozik, amely az Áru átvételének dátumától számítódik.
7.4. A kellékszavatossági jog (reklamáció) gyakorlásának feltételei kifejezetten a Fogyasztók számára
7.4.1. Ön jogosult a kézbesített Árukban felmerült hibákért való felelősségre vonási jogait a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül, de legkésőbb az Áru kézbesítésétől számított 24 hónapon belül gyakorolni.
7.4.2. A hibákért való felelősségre vonatkozó jogának (reklamáció) gyakorlásához a hibás árut a következő működési címünkre kell elküldenie nekünk: Fulfillment.cz - Naturzon, CTPark Prague North Hala D8.7 B, 277 45, Úžice - Kozomín, Cseh Köztársaság. Ne küldjön árut utánvéttel.
7.4.3. Ha az Árukat törött vagy sérült csomagolásban kézbesítjük Önnek, javasoljuk, hogy ne vegye át az ilyen Árukat a szállítócégtől, és erről a tényről haladéktalanul értesítsen minket e-mailben az info@deminas.hu címen. Ha úgy dönt, hogy átveszi az ilyen küldeményt, a szállító jelenlétében ellenőrizze a küldeményt, és győződjön meg arról, hogy az Áruk egyik tétele sem hiányzik, és hogy minden tétel rendben van. Ha az előző mondat szerinti ellenőrzés során azt tapasztalja, hogy a megrendelt Áruk állapota vagy darabszáma nem felel meg a megrendelésnek, javasoljuk, hogy a szállítóval vegyen fel jegyzőkönyvet a küldemény sérüléséről, vagy jelezze az ilyen hiányosságot a szállító átvételi jegyzőkönyvében.
7.4.4. Amennyiben az Áruk átvétele után további nyilvánvaló hibákat észlelünk (pl. mechanikai sérülés, hiányzó Áruk vagy azok tételei, helytelen Áruk vagy azok tételei), kérjük, hogy indokolatlan késedelem nélkül nyújtson be panaszt az alábbi 7.5.1. pontnak megfelelően. Jogosultak vagyunk elutasítani a későbbi, az Áruk nyilvánvaló hibáira vonatkozó panaszokat, beleértve az Áruk hiányosságából álló hibát is.
7.4.5. Ön nem jogosult a hibákért való felelősségre vonás jogának gyakorlására, ha a jelen Általános Szerződési Feltételek 7.1.6. pontja vagy a Szerződés megkötésének időpontjában érvényes és hatályos jogszabályok értelmében nem vagyunk felelősek a hibákért.
7.4.6. Ön jogosult a hibákért való felelősségre vonás jogát a jelen Általános Szerződési Feltételek 7.5.1. pontjában meghatározott módon és a 7.4.1. pontjában meghatározott határidőn belül gyakorolni.
7.5.1. Abban az esetben, ha a Termék hibás, különösen, ha a 7.1 7.. pontban foglalt feltételek bármelyike nem teljesül, Ön értesíthet minket a hibáról, és gyakorolhatja a hibákért való felelősségből eredő jogait (azaz reklamálhat a Termékre) az info@deminas.hu e-mail címre küldött üzenettel. A reklamációhoz használhatja az általunk biztosított mintaűrlapot is, amelyet itt talál: minta reklamációs űrlap.
7.5.2. A reklamáció benyújtására irányuló értesítésében kérjük, adja meg különösen az Áru hibájának leírását és azonosító adatait, beleértve azt az e-mail címet is, amelyre értesítést szeretne kapni a reklamáció kezelésének módjáról, valamint jelölje meg azt is, hogy a 7.6.3. – 7.6.7. pontokban meghatározott kellékszavatossági igények közül melyiket érvényesíti.
7.5.3. Panasztételkor kérjük, csatolja nekünk a Termékek vásárlását igazoló bizonylatot (számlát) is, amely igazolja, hogy azokat tőlünk vásárolta.
7.5.4. A panasz benyújtásának napjának a hibás Áruk és a vonatkozó dokumentumok (a 7.5.3. pont szerint) kézbesítésének napját tekintjük. Amennyiben a panasz benyújtására szolgáló beadvány hiányos (különösen olvashatatlan, nem egyértelmű, nem tartalmazza a szükséges dokumentumokat stb.), írásban, különösen e-mailben kérjük a benyújtott panasz kiegészítését. Ebben az esetben a panaszkezelési eljárás a kiegészített beadvány kézbesítésének napján kezdődik.
7.5.5. Amennyiben a jelen cikk 7.5.4. pontja szerinti benyújtott panaszt indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb a jelen cikk 7.5.4. pontja szerinti kérésünk kézbesítésétől számított 10 napon belül nem egészíti ki, beadványát megalapozatlannak tekintjük, és ha a hiányzó információk, amelyeket kértünk Öntől, szükségesek a panasz feldolgozásához, dönthetünk úgy, hogy nem foglalkozunk a hiányos panasszal.
7.6.1. Az Ön döntése alapján, hogy a 7.6.3. és a 7.6.4. - 7.6.8. pontokban meghatározott hibaelhárítási módszerek közül melyiket alkalmazza, a hibát a hiba felméréséhez szükséges ésszerű időn belül eltávolítjuk, és a terméket kijavítjuk vagy kicseréljük, figyelembe véve a termék jellegét, valamint a hiba jellegét és súlyosságát, és ez az idő nem haladhatja meg a panasz benyújtásától számított 30 napot. Nem nyújtunk fogyasztói garanciát a Polgári Törvénykönyv 626. §-a értelmében. Nem vagyunk kötelesek elfogadni az Ön által választott hibaelhárítási módot, ha az Ön által választott mód nem lehetséges, vagy az Áru Árát és a hiba súlyosságát figyelembe véve számunkra ésszerűtlen költségeket okozna.
7.6.2. Ha olyan hibáról van szó, amelyet javítással el tudunk távolítani, Önnek joga van a hiba ingyenes, időben és megfelelően történő, a mi költségünkre történő javításához.
7.6.3. A hiba javítással történő elhárítása helyett kérheti az Áru cseréjét.
7.6.4. Ahelyett, hogy javítással távolítanánk el a hibás Árut, mindig kicserélhetjük a hibás Árut egy tökéletesre, ha ez nem okoz Önnek komoly kellemetlenséget.
7.6.5. A hiba eltávolítására rendelkezésre álló időszak lejárta után Ön jogosult az Áru Árujából ésszerű kedvezményre, vagy elállhat a Szerződéstől. Ugyanezek a jogok illetik meg Önt azokban az esetekben is, amikor nem javítjuk ki a hibát vagy nem cseréljük ki az Árut, ha a javítást vagy cserét azért tagadjuk meg, mert a javítás vagy csere nem lehetséges, vagy aránytalanul magas költségekkel járna, ha a javítás vagy csere ellenére az Áru továbbra is hibás, vagy ha tájékoztatjuk Önt arról, hogy a hiba nem javítható ki, illetve az Áru nem cserélhető ki ésszerű időn belül, vagy anélkül, hogy az Önnek jelentős kellemetlenséget okozna. A vételárból nyújtott kedvezménynek arányosnak kell lennie az eladott Áru értéke és az Áru hibátlan értéke közötti különbséggel. A vételárat vagy a vételárból nyújtott kedvezményt ugyanolyan módon fizetjük ki Önnek, ahogyan a vételárat fizette, kivéve, ha kifejezetten más fizetési módban állapodunk meg. A fizetéssel kapcsolatos összes költséget mi viseljük.
7.6.6. A 7.6.6. pont értelmében nem állhat el a Szerződéstől, ha Ön is hozzájárult a hibához, vagy ha a hiba elhanyagolható. Amennyiben a Szerződés több Árura vonatkozik, a Szerződéstől csak a hibás Áru tekintetében állhat el. A többi Áru tekintetében csak akkor állhat el a Szerződéstől, ha ésszerűen nem várható el, hogy Ön a hibás Áru nélküli többi Áru megtartásában érdekelt lesz.
7.6.7. Ha az Áru hibája nem távolítható el, és megakadályozza, hogy az Árut úgy használja, mintha hibátlan lenne, Önnek joga van kicserélni az Árut vagy elállni a Szerződéstől. Ugyanezek a jogok illetik meg, ha a hibák eltávolíthatók, de az Árut a javítás utáni újbóli előfordulása vagy a hibák nagy száma miatt nem tudja megfelelően használni.
7.6.8. A panaszát vagy a hibára vonatkozó állítást a javított Áru kiszállításával, az Áru kicserélésével, az Áru Árából megfelelő kedvezmény kifizetésével, vagy a hibákért való felelősség írásbeli, indokolt elutasításával, azaz a panasz elutasításával kezeljük.
7.7. Amennyiben Ön Fogyasztó, az áruk hibáiból eredő felelősségből eredő jogok gyakorlására a Polgári Törvénykönyv 619. és azt követő szakaszai, valamint a Fogyasztóvédelmi törvény rendelkezései az irányadók.
7.8. Amennyiben elutasítjuk a hibákért való felelősségünket, vagy elutasítjuk a panaszát, Önnek joga van felvenni a kapcsolatot egy akkreditált, felhatalmazott vagy értesített személlyel (pl. szakértővel, felhatalmazott, akkreditált vagy értesített személlyel, felhatalmazott szolgáltatással, tudományos intézménnyel stb.), hogy szakértői vagy szakmai véleményt adjon Önnek az Áruk hibáiért való felelősségünk bizonyítására.
7.9. Amennyiben a 7.8. pont szerint bizonyítja a felelősségünket az Áruk hibáiért, lehetősége van ismételten rámutatni nekünk az Áruk hibáira, de igaz, hogy ezt a felelősséget nem tagadhatjuk, ezért kötelesek leszünk ismét foglalkozni a panaszával.
7.10. A jelen Általános Szerződési Feltételek 7.8. pontja szerinti szakértői vélemény vagy szakmai vélemény beszerzésével kapcsolatos költségeket mi viseljük, de azokat legkésőbb az ismételt panasz kezelését követő 2 hónapon belül kell igényelnie tőlünk.
7.11. Ha a termék hibásnak bizonyul, Ön jogosult a visszaküldés költségeinek megtérítésére. Reklamációját úgy nyújthatja be, hogy e-mailben vagy írásban kéri a költségek megtérítését, és igazolja a költségek megfizetését.
7.12. Ezúton megfelelően tájékoztattuk Önt az Áruk hibáiból eredő felelősség gyakorlásával kapcsolatos jogairól. A Szerződés megkötésével Ön megerősíti, hogy lehetősége volt előzetesen és megfelelően elolvasni az Áruk reklamációjának feltételeit, és hogy azokat megértette.
- A SZERZŐDÉSTŐL VALÓ ELÁLLÁS
8.1. A Szerződéstől való elállás, azaz a köztünk és Ön között fennálló szerződéses kapcsolat megszűnése a kezdetétől fogva, a jelen cikkben, vagy az Általános Szerződési Feltételek egyéb rendelkezéseiben meghatározott okokból és módon történhet, amelyekben az elállás lehetősége kifejezetten szerepel.
8.2. Ha Ön Fogyasztó, a Fogyasztóvédelmi Törvény 20. §-ának rendelkezéseivel összhangban jogában áll indoklás nélkül elállni a Szerződéstől az Áru átvételétől számított 14 napon belül. Amennyiben több típusú Árura vagy az Áru több részének szállítására vonatkozó Szerződést kötöttünk, ez az időszak az Áru utolsó részének átvételének napján kezdődik. Ön bármilyen bizonyítható módon elállhat a Szerződéstől (különösen e-mail küldésével). Használhatja az általunk biztosított elállási mintaűrlapot is, amely itt található: elállási nyilatkozat 14 napon belül. Ön csak egy vagy több konkrét Áru tekintetében jogosult elállni a Szerződéstől, amennyiben a Szerződés alapján több Árut szállítottunk vagy nyújtottunk. A Szerződéstől való elállás joghatásai a Szerződéshez fűzött bármely kiegészítő megállapodásra is vonatkoznak, kivéve, ha kifejezetten másként állapodunk meg.
8.3. Amennyiben Ön Fogyasztó, és nem szállítjuk ki Önnek időben az Árut, Ön jogosult a Szerződéstől elállni további ésszerű határidő biztosítása nélkül is a Polgári Törvénykönyv 517. § (1) bekezdése értelmében, ha (i) megtagadjuk az Áru Önnek történő kézbesítését, (ii) az időben történő kézbesítés különösen fontos volt a Szerződés megkötésének összes körülményére tekintettel, (iii) Ön a Szerződés megkötése előtt értesített minket arról, hogy az időben történő kézbesítés különösen fontos.
8.4. Azonban még Fogyasztóként sem állhat el a Szerződéstől, ha a Szerződés tárgya:
8.4.1. a szolgáltatás nyújtása, amennyiben a szolgáltatást teljes mértékben teljesítették, és a szolgáltatás nyújtása a Szerződéstől való elállási időszak lejárta előtt az Ön kifejezett hozzájárulásával megkezdődött, és Ön azt is kijelentette, hogy megfelelően tájékoztatták arról, hogy a hozzájárulásának kinyilvánításával elveszíti a Szerződéstől való elállási jogát a szolgáltatás teljes körű nyújtása után, amennyiben a Szerződés értelmében köteles megfizetni az Árat;
8.4.2. olyan Áruk értékesítése, amelyek ára a pénzügyi piac ármozgásaitól függ, amelyeket nem tudunk befolyásolni, és amelyek a Szerződéstől való elállás időszakában következhetnek be;
8.4.3. alkoholos italok értékesítése, amelyek árát a Szerződés megkötésekor állapították meg, szállításuk legkorábban 30 nap elteltével történhet, és az áruk a piaci ármozgásoktól függ, amelyeket nem tudunk befolyásolni;
8.4.4. az Ön specifikációi szerint gyártott vagy az Ön számára egyedileg gyártott Áruk értékesítése;
8.4.5. olyan Áruk értékesítése, amelyek gyorsan romlanak vagy megromlanak, valamint olyan Áruk értékesítése, amelyeket a szállítás után elválaszthatatlanul összekevertek más Árukkal;
8.4.6. olyan védőcsomagolásban lévő Áruk értékesítése, amelyek egészségvédelmi vagy higiéniai okokból nem alkalmasak visszaküldésre, és amelyek védőcsomagolása a kézbesítés után sérült;
8.4.7. védőcsomagolásban értékesített hangfelvételek, videofelvételek, audiovizuális felvételek vagy szoftverek értékesítése, amennyiben az eredeti csomagolás az Áruk kiszállítása után megsérült;
8.4.8. időszaki kiadványok értékesítése, kivéve az előfizetéses szerződés alapján történő értékesítést;
8.4.9. digitális tartalom kézbesítése, amennyiben azt nem kézzelfogható adathordozón kézbesítették, és a kézbesítés az Ön előzetes, kifejezett hozzájárulásával történt a Szerződéstől való elállási időszak lejárta előtt, és értesítettük Önt arról, hogy Önnek nincs joga a Szerződéstől való elállásra.
8.5. Az Általános Szerződési Feltételek 8.2. cikke szerinti elállási időszakot megtartottnak kell tekinteni, ha Ön az időszak alatt (de legkésőbb az utolsó napon) elküldi nekünk a Szerződéstől való elállási értesítést.
8.6. A Szerződéstől való elállás esetén a vételárat a visszavonási értesítés kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük Önnek arra a bankszámlára, amelyről azt jóváírták, vagy arra a bankszámlára, amelyet a Szerződéstől való elálláskor választott ki. Az összeget azonban csak akkor térítjük vissza, ha visszaküldi nekünk az Árut, vagy igazolja, hogy azt visszaküldték nekünk. Kérjük, küldje vissza nekünk a Árut tisztán, lehetőség szerint az eredeti csomagolással, tartozékokkal és minden dokumentációval együtt.
8.7. A szerződéstől való elállás esetén kérjük, küldje el az árut a következő címre:Fulfillment.cz - Naturzon, CTPark Prague North Hala D8.7 B, 277 45, Úžice - Kozomín, Cseh Köztársaság. Felhívjuk figyelmét, hogy az utánvétellel visszaküldött árukat nem fogadjuk el, és azokat az Ön költségén visszaküldjük Önnek.
8.8. A Szerződéstől való elállás esetén az Általános Szerződési Feltételek 8.2. cikkelye értelmében Ön köteles az Árukat az elállástól számított 14 napon belül visszaküldeni nekünk, míg az Áruk visszaküldésének költségeit Ön viseli. A határidő betartottnak minősül, ha az Árukat legkésőbb a határidő utolsó napján átadták szállításra. Másrészt Ön jogosult arra, hogy visszatérítsük tőlünk az Áruk szállításáért kifizetett szállítási árat, de csak az Áruk szállítására általunk felajánlott legolcsóbb szállítási módnak megfelelő összegben.
8.9. Ön felelős a károkért azokban az esetekben, amikor az Áruk olyan kezelésből erednek, amely nem a természetük és tulajdonságaik miatt szükséges. Ilyen esetben a károkat az Áruk visszaküldése után számlázzuk ki Önnek, és a számlázott összeg 14 napon belül esedékes.
8.10. Jogosultak vagyunk elállni a Szerződéstől készletek eladása, az Áruk nem elérhetősége miatt, vagy ha a Szerződésben meghatározott Áruk gyártója, importőre vagy szállítója felfüggesztette a termelést, vagy olyan jelentős változtatásokat hajtott végre, amelyek lehetetlenné tették a Szerződés szerinti kötelezettségeink teljesítését, vagy vis maior okokból, vagy ha minden tőlünk jogosan elvárható erőfeszítésünk ellenére sem tudjuk az Árukat a jelen Általános Szerződési Feltételekben meghatározott határidőn belül leszállítani. Ezekben az esetekben kötelesek vagyunk Önt erről a tényről indokolatlan késedelem nélkül tájékoztatni, és a már kifizetett Áruk Teljes Árát a Szerződéstől való elállás értesítésének dátumától számított 14 napon belül visszatéríteni. A kifizetett Áruk Teljes Árát ugyanolyan módon térítjük vissza Önnek, ahogyan Ön a Teljes Árat kifizette, függetlenül attól, hogy joga van-e Önnel más visszatérítési módban megállapodni, feltéve, hogy ezzel kapcsolatban nem számítanak fel további díjakat.
8.11. Jogosultak vagyunk továbbá elállni a Szerződéstől, ha Ön nem veszi át az Árukat az Áruk átvételére vonatkozó kötelezettségének keletkezésétől számított 5 munkanapon belül.
- JAVASLATOK ÉS PANASZOK BENYÚJTÁSA
9.1. Fogyasztóként jogosult javaslatokat és panaszokat írásban benyújtani az info@deminas.hu e-mail címre.
9.2. Javaslatának vagy panaszának elbírálásáról az Ön e-mail címére küldött e-mailben tájékoztatjuk.
9.3. A felügyeleti hatóság főként a Szlovák Kereskedelmi Felügyelőség (SOI), az Eperjesi Régió SOI Felügyelősége, székhelye: Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov 1, tel. nem. 051/7721597.
9.4. Ha nem elégedett a kérelme vagy panasza kezelésével, elektronikus úton is benyújthat ellenőrzési kérelmet a weboldalon elérhető platformon keresztül: https://bekeltetes.hu/udvozlo?id=testuletek
- ALTERNATÍV VITARENDEZÉS A FOGYASZTÓVAL
10.1. Jogában áll jogorvoslati kérelmet benyújtani az info@deminas.hu e-mail címre küldött e-mailben, ha nem elégedett a panaszának kezelésével, vagy ha úgy gondolja, hogy megsértettük a jogait. Amennyiben elutasítjuk a kérelmét, vagy a beküldésétől számított 30 napon belül nem válaszolunk rá, jogában áll alternatív vitarendezési eljárás megindítását javasolni egy alternatív vitarendezési szervezetnél („Érintett”) a fogyasztói jogviták alternatív rendezéséről és egyes törvények módosításáról szóló 391/2015. sz. törvény („Alternatív vitarendezési törvény”) értelmében.
10.2. A fogyasztó erre irányuló kérelmében a fentiektől eltérő, másik békéltető testületet jelölhet meg. Magyarországon a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Budapesti Békéltető Testület jogosult eljárni az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban. A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Budapesti Békéltető Testület elérhetőségei megtalálhatók a: https://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek&pid=1&mid=1
Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Telefon: +36 1 488 2186
Fax: +36 1 488 2186
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Webhely: http://bekeltet.hu
Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.
Jogérvényesítés bírósági úton
A szerződő felek kölcsönösen együttműködnek annak érdekében, hogy az esetleges vitás kérdéseket peren kívül, tárgyalásos úton a legrövidebb idő alatt és a legkevesebb költséggel rendezzék.
Amennyiben ez nem vezet eredményre, Felhasználó a lakhelye vagy tartózkodási helye szerinti járásbíróságon indíthatja meg a pert.
Ha Felhasználó az Európai Unióban él, az interneten vásárolt termékre, szolgáltatásra vonatkozó panaszával kapcsolatban igénybe veheti az Európai Bizottság alábbi online vitarendezési eszközét.
Az Európai Bizottság online vitarendezési platformja
Webhely: https://webgate.ec.europa.eu/odr
Ezt az internetalapú platformot az EU azoknak a fogyasztóknak hozta létre, akik panasszal kívánnak élni az általuk online vásárolt termékekkel vagy szolgáltatásokkal kapcsolatban, és fel szeretnének kérni egy semleges harmadik felet (vitarendezési testületet) a panasz kezelésére.
Az online vitarendezési platformról és használatáról, a vitarendezés módjáról további információkat a fenti link használatával elérhető webhelyen talál.
Felhasználó az áru minőségére vonatkozó panaszával, Szolgáltató (tagjának, alkalmazottjának) vagy az érdekében vagy javára eljáró személynek a magatartására, tevékenységére vagy mulasztására, a szolgáltatás minőségére, felelősségi szabályok alkalmazására vonatkozó határon átnyúló panaszával az Európai Fogyasztói Központhoz fordulhat.
Európai Fogyasztói Központ
Postacím: 1440 Budapest Pf. 1.
Telefon: +36 1 896 7747
Fax: +36 1 210 2538
E-mail: info@magyarefk.hu
Webhely: https://www.magyarefk.hu/hu/elerhetosegek.html
Szlovák Kereskedelmi Ellenőrzési Hatóság, székhelye P.O. BOX 29, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, internetes cím: https://www.soi.sk/sk) az illetékes. Az Eladó és a Vevő között az adásvételi szerződés alapján felmerülő viták rendezésére a http://ec.europa.eu/consumers/odr oldalon található online vitarendezési platform használható.
Az Európai Fogyasztói Központ Szlovákia, székhelye: Mlynské nivy 44/A 827 15, Bratislava 212 Slovak Republic, internetcím: http://www.evropskyspotrebitel.sk a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv kiegészítéséről szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet (a fogyasztói jogviták online rendezéséről szóló rendelet) szerinti kapcsolattartó pont.
Az Eladó kereskedelmi engedély alapján jogosult árut értékesíteni. A kereskedelmi ellenőrzést saját hatáskörében az illetékes kereskedelmi engedélyező hatóság végzi. A Szlovák Kereskedelmi Ellenőrzési Hatóság egyebek mellett a fogyasztóvédelmi törvény és a távértékesítésben történő fogyasztóvédelemről szóló törvény betartását felügyeli meghatározott keretek között.
10.3. Javaslatot az alternatív vitarendezésről szóló törvény 12. §-ában meghatározott módon nyújthat be.
10.4. Továbbá joga van online, peren kívüli vitarendezést kezdeményezni az alábbi weboldalon elérhető OSR platformon keresztül: https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/hu/ip_16_297 illetőleg. https://consumer-redress.ec.europa.eu/site-relocation_en?event=main.home2.show&lng=HU
- ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
- Minden írásos levelezést elektronikus úton fogunk kézbesíteni. E-mail címünk az „Azonosító adataink” részben található. A leveleket arra az e-mail címre kézbesítjük, amely a Szerződésben, a Felhasználói fiókjában vagy azon az e-mail címen szerepel, amelyen keresztül kapcsolatba lépett velünk.
- A Szerződés csak írásbeli megállapodásunkkal módosítható. Jogosultak vagyunk azonban jelen Általános Szerződési Feltételek módosítására, de ez a módosítás nem érinti a már megkötött Szerződéseket, hanem csak azokat a Szerződéseket, amelyek a módosítás hatálybalépése után kerülnek megkötésre.
- Vis maior vagy előre nem látható események (természeti katasztrófa, világjárvány, működési zavarok, alvállalkozói leállások stb.) esetén nem vállalunk felelősséget a vis maior vagy előre nem látható események következtében vagy azokkal összefüggésben keletkezett károkért, és ha ez a helyzet 10 napnál tovább tart, mind nekünk, mind Önnek jogunkban áll írásban elállni a Szerződéstől.Neoddeliteľnou prílohou Podmienok je vzorový formulár pre reklamáciu (Príloha č. 1) a vzorový formulár na odstúpenie od Zmluvy spolu s poučením (Príloha č. 2).
- A Megállapodást, beleértve az Általános Szerződési Feltételeket is, elektronikus formában archiváljuk, de Ön nem férhet hozzájuk. Ön azonban mindig megkapja ezeket az Általános Szerződési Feltételeket és a megrendelés visszaigazolásait a megrendelés összefoglalásával együtt e-mailben, így mindig hozzáférhet a Megállapodáshoz, még a mi együttműködésünk nélkül is. Javasoljuk, hogy mindig őrizze meg a megrendelés visszaigazolását és az Általános Szerződési Feltételeket.
- Tevékenységünkre nem vonatkoznak a fogyasztóvédelmi törvény 2. §-ának I) pontja szerinti magatartási kódexek.
- Ezek az Általános Szerződési Feltételek 2024. július 1-jén lépnek hatályba.
- SZÁMÚ MELLÉKLET – PANASZBEJELENTÉSI ŰRLAP
Reklamációs űrlap
Eladó - kereskedő: Naturzon s.r.o., székhelye: Tolstého 3237/13, 05801 Poprád, Szlovákia, cégjegyzékszám: 52131050, adószám: 2120901948, adószám: SK2120901948 a 4. § szerint, bejegyezve az Eperjesi Járásbíróság Cégnyilvántartásába, Sro szakasz, 37511 / P bejegyzési szám, info@deminas.hu
Az ügyfélre (feladóra) vonatkozó információk:
Keresztnév és vezetéknév: |
|
Cím: |
|
Email: |
|
Telefonszám: |
|
Bankszámlaszám (IBAN): |
|
Információk a reklamált termékről:
Az termék neve: |
|
Rendelési szám: |
|
Egyéb információk: |
|
A reklamáció oka (hiba) leírása:
Az eladó ügyfeleként kérem, hogy panaszomat az alábbiak szerint kezeljék:
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
.............................. |
.............................. |
.............................. |
További kiegészítő információk a reklamációval kapcsolatban (az eladó nyilatkozata):
|
!!! Visszaküldési cím - kérjük, a termékeket erre a címre küldje vissza!!!!
Fulfillment.cz - Naturzon,
CTPark Prague North Hala D8.7 B
277 45
Úžice – Kozomín
Csehország
:
- sz. MELLÉKLET – ELÁLLÁSI NYILATKOZAT
MINTA NYILATKOZAT TÁVOLSÁGI ÉS NEM KÖZIGAZGATÁSI SZERZŐDÉSTŐL VALÓ ELÁLLÁSHOZ
(Csak akkor töltse ki és küldje be ezt az űrlapot, ha távollévők között kötött szerződéstől vagy üzlethelyiségen kívül kötött szerződéstől kíván elállni.)
Eladó: Naturzon s.r.o. székhely: Tolstého 3237/13, 05801 Poprad, Szlovákia, Cégjegyzékszám: 52131050, Adószám: 2120901948
Nemzetközi adószám: SK2120901948 a §4 szerint, bejegyezve a eperjesi Kerületi Bíróság Sro részlegének cégjegyzék nyilvántartásába, jegyzékszám: 37511 / P
(továbbiakban „eladó“)
Fogyasztó (vevő):
Név és vezetéknév: |
|
Cím: |
|
E-mail: |
|
Tel. szám: |
|
Rendelési szám: |
|
Bankszámlaszám (IBAN): |
|
Ezennel bejelentem, hogy elállok a következő áruk szállítására vagy biztosítására vonatkozó adásvételi szerződéstől:
A termék neve/ egységár: |
|
A termék neve/ egységár: |
|
A termék neve/ egységár: |
|
A termék neve/ egységár: |
|
A termék neve/ egységár: |
|
A termék neve/ egységár: |
|
A termék megrendelésének ideje /az átvétel napja* ..............
Hely................................................. nap.................................................
Fogyasztó aláírása..................................................................
* A nem alkalmazandót húzza ki.
Küldje vissza nekünk az árut postai úton a következő címre:
Fulfillment.cz - Naturzon,
CTPark Prague North Hala D8.7 B,
277 45, Úžice - Kozomín,
Csehország.
UTASÍTÁSOK A FOGYASZTÓ TÁVOLVÉTELEK KÖZÖTT KÖTÖTT SZERZŐDÉSTŐL VALÓ ELÁLLÁSI JOG GYAKORLÁSÁRA ÉS A KISKERESKEDŐ ÜZLETÉN KÍVÜL KÖTÖTT SZERZŐDÉSEKTŐL VALÓ ELÁLLÁSI JOG GYAKORLÁSÁRÓL
Eladó:
Naturzon s.r.o., Tolstého 3237/13, 05801 Poprád, Szlovák Köztársaság, cégjegyzékszám: 52131050, bejegyezve az Eperjesi Járásbíróság Cégnyilvántartásába, Sro szakasz, 37511/P bejegyzési szám (a továbbiakban: „Eladó“); www.deminas.hu.
Fogyasztó:
Az a természetes személy, aki fogyasztói szerződés megkötésekor és teljesítésekor nem kereskedelmi vagy egyéb üzleti tevékenysége körében jár el.
- A szerződéstől való elállás joga
Ön jogosult 14 napon belül indoklás nélkül elállni ettől a szerződéstől. Az elállási időszak attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy átveszi az áru birtokát.
Elállási jogának gyakorlása során a szerződéstől való elállási döntéséről egyértelmű nyilatkozattal (pl. e-mailben) kell tájékoztatnia minket a következő címre: info@deminas.hu.
Erre a célra használhatja az Önnek elküldött minta elállási nyilatkozatot, de annak használata nem kötelező.
Ha érdekli, a minta elállási nyilatkozatot vagy bármely más egyértelmű elállási nyilatkozatot elektronikusan is kitöltheti és elküldheti webes űrlapunkon keresztül: https://shoptet.onclck.cz/deminas.cz/www/?lang=hu
Ha él ezzel a lehetőséggel, azonnal visszaigazoljuk e-mailben az elállás kézhezvételét.
Az elállási határidő betartottnak minősül, ha az elállási jog gyakorlásáról szóló értesítést az elállási határidő lejárta előtt elküldi.
- A szerződéstől való elállás következményei
A szerződéstől való elállást követően visszatérítjük az összes, a szerződés megkötésével kapcsolatban Ön által befizetett összeget, beleértve az áruk Önnek történő kiszállításának költségeit is. Ez nem vonatkozik azokra a többletköltségekre, amelyek akkor merültek fel, ha Ön az általunk kínált legolcsóbb standard szállítási módtól eltérő szállítási módot választott.
A befizetett összegeket legkésőbb az elállási értesítés kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük Önnek. Várhatunk, amíg vissza nem küldi az árut a címünkre, vagy amíg nem igazolja, hogy visszaküldte az árut, attól függően, hogy melyik következik be előbb.
A fizetést ugyanúgy teljesítjük, mint ahogyan azt a fizetéskor használta, kivéve, ha kifejezetten hozzájárult egy másik fizetési módhoz, további díjak felszámítása nélkül.
- Hogyan lehet visszaküldeni az árut
Küldje vissza nekünk az árut postai úton a következő címre: Fulfillment.cz - Naturzon, CTPark Prague North Hala D8.7 B, 277 45, Úžice - Kozomín, Csehország.
Ne küldje a terméket utánvéttel.
Az árut legkésőbb 14 napon belül vissza kell küldenie attól a naptól számítva, amikor gyakorolta az elállási jogát. A határidőt betartottnak kell tekinteni, ha a 14 napos időszak lejárta előtt visszaküldi az árut.
Az áru visszaküldésének közvetlen költségei Önt terhelik. A becsült költség 10 euró.
Ön felelős az áruk értékének minden olyan csökkenéséért, amely az áruk jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükségestől eltérő kezelésből ered.
Tárhelyszolgáltató:
WebSupport, s.r.o.
Cégjegyzékszám: 36 421 928
Adószám: SK2021869234
Címe: Karadžičova 7608/12, 821 08 Bratislava, Szlovákia
Telefon: +421-2-20608080
E-mail cím: helpdesk@websupport.sk